عادي

حفلة شتائم بين مرتضى منصور وسراج تنتهي ببلاغ للنائب العام

22:17 مساء
قراءة دقيقتين

القاهرة:«الخليج»

تقدم محمد سراج الدين عضو مجلس إدارة النادي الأهلي المصري ببلاغ جديد ضد رئيس نادي الزمالك مرتضى منصور، بسبب تصريحات هاجمه فيها.

وكتب سراج عبر صفحته الرسمية على «فيسبوك»: تم تقديم بلاغ لسيادة النائب العام من مستشاري القانوني مؤسسة أستاذ محمد عثمان ضد المدعو رئيس نادي الزمالك فيما نسب إليه من تجاوزات وسب في حقي على قناة نادي الزمالك وموثق بالڤيديو المنشور على صفحة القناة وبعض مواقع النادي.

وتابع سراج :سلكت الطرق الشرعية والقانونية وعدم الانجراف لمستوى متدنٍ من الأخلاق لم أعتد عليها.

وشهدت الساعات الأخيرة أزمة بين مرتضى منصور ومحمد سراج الدين بعدما تبادلا الشتائم.

وقال مرتضى منصور في تصريحات له على قناة الزمالك بعد تصريحات لسراج طالته :«فيه واحد اسمه محمد سراج الدين بيقول إني هددت الدولة بنزول الناس في الشارع، لو أنا عايز أهدد الدولة مكنتش اتصرفت في صرف مرتبات العاملين، لكن بقول هتيجي لحظة من اللحظات هفقد السيطرة على العمال اللي مش بتاخد مرتباتها.. بقوله مشاكل إيه إللى أنا عاملها يا عيل يا تافه، هل انت فعلاً من عائلة سراج الدين؟، انت شكلك مجنون، لأنك شتمت قبل كده تركي آل شيخ، انت شكل أهلاويتك مجنناك والغل واكلك وعلى العموم أنا رفعت عليك قضية النهارده عشان أربيك».

وعقب ذلك رد محمد سراج الدين على مرتضى منصور، في منشور على فيسبوك بقوله :«بلغني إن في واحد مختل وعليه حكم حبس هارب منه شتمني من شوية على القناة اللي يملكها..وأعلن أنه رفع عليا قضية، وسبب القضية أن أهلاويتي مجنناني وبهاجم ناس كتير مهمة وكده طيب يا سيد.. أنت شخصية نكرة وتافه وبتاع كل الموائد وملكش مبدأ متبقاش غبي كمان، طيب وكده كده في بلاغ هيتقدم فيك صباحًا على الفيديو ده».

https://tinyurl.com/4nd3yjm8

لاستلام اشعارات وعروض من صحيفة "الخليج"